top of page

הפצת סחורות B2B

  • תמונת הסופר/ת: אריה גולצמן
    אריה גולצמן
  • 17 באפר׳ 2024
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 18 באפר׳ 2024

מה מאפיין את חלוקת הסחורות לעסקים B2B? האם כדאי לפנות לחברת הפצה במיקור חוץ או להסתמך על מערך לוגיסטי פנים ארגוני?


במציאות המסחרית של העידן התעשייתי, מגוון חברות ממגזרי שוק שונים נדרשות לתפעל מערך לוגיסטי לצורך הפצה נרחבת של סחורות ומוצרים. מערך כזה נחוץ לשני סוגי המודלים המסחריים הרווחים: B2B ו-B2C. במסגרת המודל Business To Customer, מה שנקרא B2C, החברה מספקת סחורות ישירות לצרכן הסופי. מודל זה מצריך דרכי שינוע מוצרים ללקוחות פרטיים בהזמנות בודדות. מודל Business To Business, בקיצור B2B, במסגרתו החברה מעניקה שירותי הפצה לחברות אחרות הזקוקות לכך לצורך הפעילות העסקית. הפצת B2B לרוב מתבצעת בקווי חלוקה ולוחות זמנים קבועים בהתאם לדרישות הלקוחות העסקיים.



הפצת סחורות

מאפייני מערך הפצת B2B

  • היקף פעילות: במערך הלוגיסטי B2B קיים פוטנציאל רווח גדול יותר עקב סיכוי לביצוע עסקאות בהיקפים משמעותיים. 

  • התקשרויות ארוכות טווח: פעילות במגזר העסקי מחייבת עבודה על בסיס חוזים תקופתיים והתקשרויות ארוכות טווח, בהתאם לאופי השירות או המוצר.

  • מורכבות עסקית: תהליך גיבוש העסקאות כולל ניהול משא ומתן מול מחלקות רכש, לוגיסטיקה או הנהלת חברת הלקוח לעתים קרובות יש להתנהל מול מספר מקבלי החלטות.


מערך הפצה B2B מזמינים הקדשת תשומת לב מיוחדת לתכנון מפורט של קווי החלוקה בהתאמה מדויקת לצרכי הלקוח תוך התייחסות מיוחדת לשמירה על תדמית המותג. קיים צורך במתן שירות איכותי ואמין תוך עמידה בזמנים, לשמירה על שלמות הסחורה. בניית מערך לוגיסטי חיצוני העומד ביעדי החלוקה בעקביות וביעילות מותיר מרחב לגמישות הנדרשת עבור הפעילות העסקית בתקופות של עמוסים תקופתיים או אירועים בלתי צפויים.


הפצת סחורות B2B

מערך חלוקה B2B במיקור חוץ

בגלל מרכזיותו של מערך החלוקה במגזר העסקי , במקרים רבים תהיה עדיפות להסתמכות על חברת הפצה חיצונית על פני הקמה ותחזוקת מערך שינוע פנימי. שירות כזה יאפשר הבטחת רציפות האספקה של מוצרי החברה, ללא תלות בנהגים המועסקים על ידיה. הוא יחסוך התעסקות סיזיפית בתחזוקה, בתדלוק וטיפול בתקלות מכניות ויפתור את הצורך בהתנהלות בירוקרטית סביב מסמכי רישוי, חלוקת משכורות לנהגים, דיווח על תאונות ומעקב אחר ימי חופשה ומחלה של נהגים.


לפעמים שירותיה של חברה חיצונית עדיפים בגלל משמעויות כלכליות ולוגיסטיות. הם אף עשויים להקל על העברת מוצרים בין נקודות מרוחקות גיאוגרפית ועל שינוע סחורות למוקדי מכירה המפוזרים בפריסה ארצית. גם במצבים בהם החברה מחזיקה מערך שינוע משלה, היא תוכל להיעזר בגורם חיצוני המספק פתרונות חלוקה זמניים לצורך תפקודה בתקופות עומס, הנגרמות כתוצאה מזינוק בביקוש או  מחסור זמני בכוח אדם.

שירות ההפצה החיצוני יכול לשרת נאמנה מגוון גורמים הפועלים במתכונת B2B: יבואנים הזקוקים לאמצעי שינוע כדי להעביר לסיטונאים סחורות שמקורן מעבר לים, מפעלי ייצור המבצעים חלוקה של מוצרים לנקודות מכירה שונות, קמעונאים, ספקים, תעשיינים ועוד. המערך עשוי לטפל במנעד רחב של סוגי סחורות ובהם מוצרי מזון, מכשירי חשמל, ציוד משרדי, מכשור רפואי, חלקי חילוף לתעשיית הרכב, פריטי ביגוד ואחרים. לצד שירותי שינוע משטחים או תכנון וביצוע של קווי חלוקה, שירותי ליסינג תפעוליים יוכלו להתבסס על מסגרת שנתית או חודשית ואפילו יומית, תוך עמידה בסטנדרט שירות גבוה ורתימת הניסיון שנרכש בתחום הלוגיסטיקה לתועלתה של החברה הצורכת את השירות.




 
 
 

Comments


bottom of page